Proeminence of Theorization of Professional Development of the Mathematics Teacher in the Early Years

Authors

  • Marcelo Máximo Purificação
  • Nélia Maria Pontes Amado
  • Marcos Gomes Camilo
  • Vanessa Alves Pereira
  • Arielly Silva Resende

DOI:

https://doi.org/10.14295/aimj.v5i10.160

Abstract

Abstract: This text arises from the discussions established in the teacher training project for the pedagogical use of technologies in the practice of Mathematics in the early years, developed within the scope of the Pedagogy course at the Centro Universitário de Mineiros - UNIFIMES, the research group NEPEM and the Graduate Program in Teaching - (Doctorate) at the University of Vale do Taquari - UNIVATES. This is a qualitative review of the literature, based on the discussions of the authors used as references in the training course. 

Keywords: Professional development. Mathematics teaching. Early Years.

Author Biographies

Marcelo Máximo Purificação

Pós-Doutor em Educação pela Universidade de Coimbra – Portugal. Doutor em Ciências da Religião pela PUC-Goiás, Doutorando em Ensino pela UNIVATES. Professor Titular na Fundação Integrada Municipal de Ensino Superior de Mineiros – FIMES. 

 

Nélia Maria Pontes Amado

Doutoramento em Matemática, especialidade de Didática da Matemática pela Universidade do Algarve. Professora Auxiliar da Universidade do Algarve/ Portugal.

Marcos Gomes Camilo

Mestrando em Educação pela Faculdade de Inhumas – FACMAIS. Professor da Secretaria Municipal de Educação de Goiânia – Goiás.

Vanessa Alves Pereira

Mestranda em Educação pela Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS). Professora substituta no centro Universitário de Mineiros – UNIFIMES e na SEDUC/GO.

 

Arielly Silva Resende

Acadêmica do Curso de Pedagogia do Centro Unicersitário de Mineiros (UNIFIMES). 

Downloads

Published

2021-04-07

How to Cite

Purificação, M. M., Amado, N. M. P., Camilo, M. G., Pereira, V. A., & Resende, A. S. (2021). Proeminence of Theorization of Professional Development of the Mathematics Teacher in the Early Years. Amadeus International Multidisciplinary Journal, 5(10), 37–50. https://doi.org/10.14295/aimj.v5i10.160

Issue

Section

Article