Neuroeducation:An Approach to Brain Plasticity in Learning

Conteúdo do artigo principal

Léa Barbosa de Sousa
Ingrid Soraya de Oliveira Sá
Ana Rebeca Soares Maia de Oliveira
Maria das Graças de Carvalho
Marlene Menezes de Souza Teixeira

Resumo

Neuroscience is a field of science that studies the central nervous system (CNS) as well as its relations with the human body.  It is intricately implicated in the different fields of knowledge, directly interfering in linguistics, the arts, medicine, among others.  Neuropsychology, in turn, deals with the study of the relationship between cognition, behavior and CNS activities, both under normal and pathological conditions.  This study aims to discuss aspects of neuroscience in order to clarify aspects related to how the brain learns and how it behaves in the learning process, so that the quality of pedagogical intervention can be reached.

 

 Keywords: Neuroeducation, Neuroscience, Learning.

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Detalhes do artigo

Como Citar
Sousa, L. B. de, Sá, I. S. de O., Oliveira, A. R. S. M. de, Carvalho, M. das G. de, & Teixeira, M. M. de S. (2019). Neuroeducation:An Approach to Brain Plasticity in Learning. Amadeus International Multidisciplinary Journal, 4(7), 86–104. https://doi.org/10.14295/aimj.v4i7.81
Seção
Article
Biografia do Autor

Léa Barbosa de Sousa, Federal University of Ceará, Brasil

Professora Adjunta.

Ingrid Soraya de Oliveira Sá, Centro Universitário INTA – UNINTA

2 Economista, especialista em controladoria e auditoria contábil, mestre em gestão empresarial. Doutoranda em Educação. Professora. Pró-reitora administrativa no Centro Universitário INTA – UNINTA. soayaoliveira@hotmail.com

Ana Rebeca Soares Maia de Oliveira, Universidade Federal do Ceará

3 Graduação em Medicina pela Universidade Federal do Ceará, Brasil. anarebecasoares@yahoo.com.br;

Maria das Graças de Carvalho, Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias - ULHT- Lisboa-PT.

4 Mestra em Ciências da Educação pela Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias - ULHT- Lisboa-PT.  Graduação em História pela Fac. Form. de Professores de Araripina-PE. Especialização em Met. do Ensino Superior (AEDA); Psicopedagogia em Educação (Leão Sampaio); Historia e sociologia (URCA); Educação contextualizada no semiárido (UESPI); Politicas Educativas e Docência do Ensino Superior(AEDA). Professora do Centro de Educação Municipal de simões-PI. grace.arthur@hotmail.com;

Marlene Menezes de Souza Teixeira, Centro Universitário Dr. Leão Sampaio

5 Graduação em Enfermagem pela Universidade Estadual do Ceará; Doutorado em Educação em Ciências: química da vida e saúde pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul; Docente do Centro Universitário Dr. Leão Sampaio. marlenesouza@leaosampaio.edu.br.



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